veelgestelde vragen - FAQ

1 Klantenservice

 

1.1 Kan ik het bedrag ook handmatig overschrijven?

Wanneer betalen via iDeal of PayPal niet mogelijk is, kunt u ook een handmatige overschrijving doen. Let op: de bestelling wordt pas verzonden  wanneer Est Pura de betaling binnen heeft. U kunt het orderbedrag overmaken naar onderstaand rekeningnummer. Belangrijk is dat u hierbij het ordernummer vermeldt. Het ordernummer vindt u terug in de email die toegestuurd wordt, wanneer de bestelling geplaatst is.

Bank (Knab): NL15 KNAB 0400598965
Ten name van: Est Pura
Vestigingsplaats: Geldrop

Voor betalingen vanuit het buitenland kunt u onze internationale bankgegevens gebruiken.

IBAN: NL15 KNAB 0400598965
BIC: KNABNL2H
Ten name van: Est Pura
Vestigingsplaats: Geldrop, Nederland

 

1.2 Waar kan ik terecht bij vragen?

E-mail:

Wij streven ernaar om mails binnen twee werkdagen een eerste reactie te geven.

Telefonisch: 

U kunt ons op werkdagen bereiken van 10.00 tot 16.00. Wij staan u graag te woord.
Wij hebben geen keuzemenu, u krijgt direct iemand aan de lijn!
Mocht er niet opgenomen worden, dan kunt u uw bericht ook per WhatsApp (0683958020) of email sturen.
Indien u vragen heeft die persoonlijk van aard zijn, u graag persoonlijk advies op maat wilt of het vragen zijn waarbij er het een en ander uitgezocht moet worden, dan heeft contact via e-mail de voorkeur!

 

2 Verzendkosten

2.1 Wat zijn de verzendkosten?
Nederland

Bij een bestelbedrag onder de ‎€35 rekenen wij €4,95 ‎aan verzendkosten.
Vanaf ‎€35 is verzending gratis. Levering bij een afhaalpunt bij u in de buurt is mogelijk. Dit kunt u aangeven bij het afronden van uw bestelling.

België

Bij een bestelbedrag onder de €75 rekenen wij €7,95 aan verzendkosten.
Vanaf €75 is verzending gratis. Levering naar een afhaalpunt bij u in de buurt is mogelijk. Dit kunt u aangeven bij het afronden van uw bestelling. Het pakketje sturen wij naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

De verzendkosten voor levering naar Duitsland zijn eveneens €7,95 bij een bestelbedrag onder de €75 en daarboven gratis.

De verzendkosten naar andere landen zijn afhankelijk van het gewicht van uw pakket. Neem voor u uw bestelling plaatst contact op via zodat we samen kunnen kijken wat de beste manier van verzenden is. 

 

3 Grondstoffen

3.1 Hoe komt het dat plantaardige/etherische oliën soms een verschillende geur/kleur hebben?
Het uiterlijk en de samenstelling van natuurzuivere producten verschilt per oogst. Dit komt onder andere door weersomstandigheden en beschikbare voeding in de bodem. Het is dan ook niet te voorkomen. Deze verschillen zijn het ultieme bewijs dat het om natuurzuivere producten gaat. 

 

4 Ruilen en retourneren

 

4.1 Wat zijn de kosten voor retourneren?

U kunt onaangebroken artikelen retourneren. We rekenen geen verwerkingskosten. Wel dient u zelf zorg te dragen voor een degelijke verzendverpakking en de verzendkosten van het terugsturen. U kunt bij vrijwel ieder PostNL, DHL of DPD pakketpunt een verzendzegel kopen of online bestellen en printen.

4.2 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Het retourneren van uw online bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na verzending van de bestelling. De verzenddatum kunt u terugvinden op de  factuur. Wanneer u een bestelling retour wilt zenden, moet u dit via email () doorgeven. Vermeld hierbij altijd het factuurnummer van de bestelling.
De producten dienen in dezelfde staat te zijn als toen ze verzonden werden. Dit betekent dat de goederen niet gebruikt mogen zijn, ongeopend, in originele staat en dat de garantiesluitingen niet zijn verbroken.
Is dit wel het geval, dan kunnen wij geen (volledige) terugbetaling doen.
Wanneer Est Pura de goederen ontvangen heeft, wordt de waarde van de producten terugbetaald aan de klant. Neem contact met ons op als u een retourzegel wilt ontvangen, om zelf te kunnen printen.  Er wordt dan een bijdrage van de kosten van de retourzegel ingehouden op het terug te boeken bedrag. U kunt ook zelf zorg dragen voor de frankering. Pakketjes dienen altijd voldoende gefrankeerd te zijn. Bij te weinig frankeren wordt het boetebedrag ingehouden van het terug te betalen bedrag. Bewaar a.u.b. uw verzendbewijs totdat de retournering volledig is afgehandeld.

Wanneer u een verkeerd product heeft ontvangen of als het niet in de juiste staat is aangekomen, dan zorgt Est Pura uiteraard voor een gepaste oplossing.

5 Betalen

5.1 Zijn de prijzen in de webshop inclusief BTW?
Alle prijzen zijn inclusief BTW.

5.2 Kan ik extra korting krijgen of zijn er kortingscodes?
Bij afname van 10 stuks of meer van hetzelfde product, geldt er een korting van 10%. Neem hiervoor contact op via .
Kortingscodes zijn er een aantal keer per kalenderjaar. Deze worden enkel en alleen verstrekt via de officiële pagina’s van Est Pura (Facebook, Instragram, website) of via flyers.  

5.3 Kan ik ook achteraf betalen?
Helaas is het bij Est Pura niet mogelijk om achteraf te betalen.

6 Bestellen en bezorgen

 

6.1 Kan ik een gratis sampleverpakking ontvangen?
Helaas kunnen we samples vanwege de verzendkosten niet verzenden. 

6.2 Hoe werkt afhalen bij een afhaalpunt?
PostNL heeft afhaalpunten verspreid door Nederland en België. U kunt kiezen op welk afhaalpunt binnen Nederland u uw pakket wil laten bezorgen. In België selecteren wij het afhaalpunt het dichtste bij u in de buurt, omdat daarvoor nog geen interactieve lijst voor beschikbaar is.

6.3 Met welke vervoerders werkt Est Pura?
De bestellingen worden geleverd door PostNL (of hun partners buiten Nederland).

6.4 Moet ik me registreren voordat ik kan bestellen?
Nee, u kunt ook bestellen zonder te registreren en zonder in te loggen. Voordeel van registratie is dat u kunt zien wat u de vorige keer / vorige keren heeft besteld.